Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

wtorek, 11 listopada 2014

Super czekoladowe amerykańskie BROWNIE

Dzisiaj zdradzę wam przepis na chyba najbardziej czekoladowe Brownie, jakie widziałem w sieci:) Przepis ten zobaczyłem w programie Marthy Stewart. Z przepisu tego wychodzi świetny, delikatny, wręcz rozpuszczający się w ustach zakalec (ale o to w Brownie właśnie chodzi).


Składniki:

- 340g gorzkiej czekolady (najlepiej 70%)
- 240g masła
- 4 jajka
- 1 i 1/4 szklanki cukru demerara
- 1 łyżka esencji waniliowej
- 2/3 szklanki mąki
- 1/2 łyżeczki soli
- masło i gorzkie kakao do wysmarowania formy

Przygotowanie:


Małą blaszkę (ja miałem 32x20cm) wyłożyć papierem do pieczenia, papier wysmarować masłem i posypać gorzkim kakao.
Masło i czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Odstawić do przestudzenia.


W dużej misce ubić całe jajka z cukrem i esencją waniliową.


Do ubitych jajek z cukrem przelać wystudzoną masę czekoladową, dodać mąkę z solą i delikatnie wymieszać, żeby ciasto nie straciło puszystości.


Masę przelać do przygotowanej wcześniej formy. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190oC na 25 minut.

Gotowe ciasto pozostaje wilgotne w środku, pomimo formy zakalca jest bardzo delikatne w smaku, wręcz rozpuszczające się w ustach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly