Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

poniedziałek, 18 marca 2013

Zupa krem z selera naciowego

Z okazji zakupu selera naciowego zrobiłem już sałatkę. Przyszła też pora, aby selera ugotować i zmiksować na zupę krem:)


Składniki:

- 1 porcja selera naciowego (ok. 10-12 łodyżek)
- 2 ziemniaki
- 1 marchewka
- 1 kostka rosołowa
- 100ml białego wina
- sól, pieprz

Przygotowanie:


Ziemniaki i marchewkę obrałem, umyłem i pokroiłem w kostkę. Do garnka wlałem ok. 1 litr wody i wstawiłem  na gaz. Marchew i ziemniaki dodałem do garnka. Możecie też dodać pietruszkę.


W kolejnym kroku wziąłem się za selera naciowego. Łodyżki umyłem, odkroiłem końce, resztę pokroiłem w kostkę. Selera naciowego dodałem do gotujących się warzyw.

Warzywa gotowałem pod przykryciem do miękkości (ok. 20 minut). Następnie dodałem kostkę rosołową i lampkę wina. Gotową zupę zdjąłem z ognia, po przestudzeniu zmiksowałem.


Po zmiksowaniu przyprawiłem zupę do smaku solą i pieprzem. Zupa wyszła bardzo gęsta (możecie dać spokojnie ciut więcej wody), w smaku bardzo przypomina wcześniej robioną przeze mnie zupę krem z bulwy selera.

Życzę smacznego i czekam na Wasze komentarze:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly