Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

czwartek, 5 czerwca 2014

Makaron z kurczakiem i warzywami w sosie Teriyaki

Mieliśmy z żoną w planach upichcić coś orientalnego. Będąc w sklepie na dziale z warzywami, wrzucaliśmy do koszyka wszystko, co nam pasowało (nie było to podyktowane żadnym gotowym przepisem). Jako że ostatnio nabyłem gotowy sos Teriyaki, postanowiłem go wykorzystać w nadchodzącym daniu. Początkowo nie wiedziałem za bardzo, jak się do niego dobrać, jednak po pobieżnym przeglądnięciu zasobów internetu zrodził się z tego całkiem fajny, smakowity przepis. Danie wystarczy dla 4 osób lubiących słodko-kwaśne dania orientalne.
 

Składniki:

- 1 duży filet z kurczaka (lub 2 mniejsze), pokrojony w drobną kostkę
- 1mała cukinia, przekrojona wzdłuż na ćwiartki, a następnie w plasterki
- 1 duża marchewka, obrana, pokrojona w słupki
- 250g pieczarek, obranych, pokrojonych w dużą kostkę
- 1 cebula, obrana, przekrojona na ćwiartki, a następnie w cienkie piórka
- pół zielonej papryki, pokrojonej w cienkie paski
- pół czerwonej papryki, pokrojonej w cienkie paski
- 3 ząbki czosnku, obrane, posiekane
- duża garść orzeszków ziemnych niesolonych, lekko posiekanych
- mała puszka pędów bambusa (lub pół słoika), odcedzonych, pokrojonych w słupki
- 100g makaronu sojowego (1 opakowanie), ugotowanego według przepisu z opakowania
- 5 łyżek sosu Teriyaki
- 1 łyżka sosu sojowego
- pół łyżeczki sproszkowanego imbiru (lub świeżego, posiekanego)
- 1 łyżeczka pasty curry (ja miałem bardzo ostrą żółtą pastę)
- olej do smażenia


Przygotowanie:


Wszystkie składniki przygotowałem sobie na samym początku, a następnie zabrałem się za gotowanie.
Pokrojone filety z kurczaka zamarynować w 1 łyżce sosu Teriyaki, 1 łyżce sosu sojowego, pół łyżeczki imbiru oraz połowie porcji posiekanego wcześniej czosnku. Mięso dokładnie wymieszać i odstawić na bok.

Na dużej patelni (ja miałem wok) rozgrzać odrobinę oleju (dałem rzepakowy, chociaż może lepiej byłoby dać olej sezamowy lub olej z orzeszków ziemnych). Na rozgrzany olej wrzucić cebulę i szybko zeszklić (ok. 1 minuty). Następnie dodać marchewkę i oba kolory papryki. podsmażyć ciągle mieszając przez ok. 2 minuty. Warzywa starałem się wrzucać w takiej kolejności, aby na koniec wszystkie były jędrne i chrupiące.


Na patelnię dorzucić pieczarki, smażyć ciągle mieszając przez kolejne 2 minuty. Następnie dodać cukinię, pędy bambusa, orzeszki, czosnek i pastę curry (żółta pasta curry jest bardzo ostra i wystarczyła 1 łyżeczka, aby danie było przyjemnie pikantne, możecie dać zwykłe curry oraz pół łyżeczki ostrej papryki). Całość smażyć ciągle mieszając przez ok. 2 minuty. Patelnię odłożyć na bok.



Na drugiej patelni rozgrzać odrobinę oleju, wrzucić zamarynowane filety i szybko podsmażyć (2-3 minuty).

Podsmażonego kurczaka dodać do warzyw, dokładnie wymieszać. Całość przyprawić ok. 4 łyżkami sosu Teriyaki i dokładnie wymieszać. Na patelnię wrzucić makaron sojowy, przygotowany wcześniej według przepisu na opakowaniu (u mnie makaron miał być wrzucony do wrzącej, niesolonej wody na 5 minut). Całe danie dokładnie wymieszać i od razu podawać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly