Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

czwartek, 25 kwietnia 2013

Zupa krem z marchewki

Dzisiaj przepis na zupę krem z marchewki. Przepis pochodzi z jednego z programów telewizyjnych. Zupa o bardzo ciekawym, pikantnym smaku. Porcja spokojnie wystarczy dla 4 osób.

Składniki:

- 6-8 marchewek
- 1 cebula
- 4 ząbki czosnku
- papryczka chili
- kawałek imbiru
- 50g masła
- bulion drobiowy (lub kostka rosołowa drobiowa)
- sól, pieprz

Przygotowanie:


Cebulę obrałem, pokroiłem w kostkę, kawałek imbiru (2-3cm) obrałem i posiekałem (można zetrzeć na drobnych oczkach tarki), papryczkę chili przekroiłem na pół, usunąłem nasiona, miąższ posiekałem. Czosnek obrałem i pokroiłem w dość dużą kostkę. Marchewki obrałem i starłem na grubych oczkach tarki.







W garnku rozpuściłem duży kawałek masła (ja używam masła klarowanego, które nie przypala się w wysokiej temperaturze), wrzuciłem cebulę i zeszkliłem. Następnie do cebuli dodałem imbir, czosnek i papryczkę chili, całość smażyłem ok. 2-3 minuty.




W kolejnym kroku do garnka dodałem marchewkę, zalałem wodą i dodałem kostkę rosołową (nie miałem niestety bulionu). Zupę gotowałem pod przykryciem ok. 20 minut, do czasu, aż marchewka nie zmiękła. Na koniec zupę zmiksowałem i przyprawiłem do smaku solą i pieprzem. Jedna uwaga - zupa wyszła bardzo pikantna, musicie dopasować ilość imbiru i chili do własnych upodobań.




Zupę najlepiej podawać z dużą ilością ziaren słonecznika, pestek dyni i natki pietruszki. Ja zamiast pietruszki użyłem świeżej kolendry, która bardzo fajnie wzbogaciła smak zupy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly