Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

niedziela, 28 kwietnia 2013

Kurczak z szynką po jamajsku

Przepis na to danie znaleźliśmy w książce "Podróże kulinarne, kuchnia karaibska". Przepis bardzo ciekawy, składniki może dość nietypowe, jednak efekt końcowy bardzo smakowity. Czas przygotowania trochę ponad godzinę. Porcja dla 4 osób.


Składniki:

- 50g masła (ja używam klarowanego)
- 4 filety z piersi kurczaka, pokrojone w kawałki po 3 cm
- 1 cebula, drobno posiekana
- 1 łyżka curry
- pół łyżeczki mielonego cynamonu
- pół łyżeczki mielonego kardamonu
- pół łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
- 100g szynki, pokrojonej w kostkę
- 1 duże jabłko, obrane, pozbawione gniazd nasiennych, pokrojone w kostkę
- 1 zielony banan, pokrojony w plasterki
- 1 mango, obrane, pozbawione pestki, pokrojone w kostkę
- 2 pomidory, obrane, pokrojone w kostkę
- 300g mleczka kokosowego (3/4 puszki)
- 1 łyżka soku cytrynowego
- pół łyżeczki soli
- pół szklanki jogurtu naturalnego (3/4 małego opakowania)

Przygotowanie:


Wszystkie składniki wcześniej przygotowałem zgodnie z przepisem. Miałem całe owoce kardamonu, z których wydobyłem nasiona i rozdrobniłem w moździerzu.




Na dużej patelni rozpuściłem masło, podsmażyłem kurczaka (ok. 5 minut), później dodałem cebulę i smażyłem przez kolejne kilka minut (aż cebula się zeszkliła).



Dosypałem curry, cynamon, kardamon i gałkę muszkatołową, dokładnie wymieszałem.


Następnie dodałem szynkę, jabłko, banana, mango, pomidory, mleczko kokosowe, sok z cytryny i sól. Całość dokładnie wymieszałem. Dusiłem pod przykryciem przez 30 minut, od czasu do czasu mieszając.


Na sam koniec dodałem jogurtu naturalnego i wymieszałem dokładnie.


Danie najlepiej podawać z białym ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly