Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

sobota, 23 lutego 2013

Banany w sosie cynamonowo-waniliowym

Na wycieczce na Dominikanie spotkaliśmy się ze świetnym deserem - bananami ugotowanymi w pysznym, aromatycznym syropie. Udało mi się stworzyć coś bardzo podobnego do tego, co miałem w pamięci:)

Składniki:

- banany
- 3 łyżki cukru trzcinowego demerara
- 200ml wody
- pół cytryny
- pół łyżeczki cynamonu
- 1 łyżka esencji waniliowej
- 20g masła

Przygotowanie:


Do garnuszka nalałem wody, wsypałem cukier brązowy, rozpaliłem gaz i doprowadziłem syrop do wrzenia mieszając od czasu do czasu.



Syrop gotowałem przez kilka minut, aby nadmiar wody odparował. Gdy syrop odrobinę zgęstniał, dodałem kawałek masła, następnie sok wyciśnięty z połówki cytryny. Syrop gotowałem dalej, aby odparować nadmiar wody.


Pod koniec dodałem cynamon i esencję waniliową. 

Do tak przygotowanego syropu wrzuciłem banany i obgotowałem z każdej strony (po kilka minut na stronę).


Gotowe banany podałem z dodatkiem syropu, w którym się gotowały. Deser ten przypomniał nam troszkę naszą wycieczkę. Syropu zostało na tyle, że dwa dni później udało się powtórzyć tę odrobinę przyjemności:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly