Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

wtorek, 19 lutego 2013

Zupa krem cebulowy

Cebuli jeszcze na tym blogu nie miksowałem. Najwyższy czas to zmienić:)

Składniki:

- 5 cebul
- 2 ziemniaki
- mieszanka warzyw (mała marchewka, mała pietruszka, kawałek selera)
- 0,5l wywaru warzywnego (lub rosołu, bulionu)
- 1 łyżeczka tymianku
- 100ml wina białego
- sól, pieprz
- olej (masło) do smażenia

Przygotowanie:


Przygotowania zacząłem od obrania, umycia i pokrojenia w kostkę ziemniaków, które wrzuciłem do garnka z rosołem (został z dnia poprzedniego, dlatego też nie użyłem kostki rosołowej). Do garnka dorzuciłem mieszankę warzywną (małą marchewkę, pietruszkę i kawałek selera - obrane i starte na tarce). Garnek przykryłem pokrywką i wstawiłem na gaz.


W czasie, gdy zupa się gotowała, obrałem i pokroiłem w kostkę cebulę. Na dużej patelni rozgrzałem odrobinę oleju. Na patelnię wrzuciłem cebulę i skarmelizowałem (podsmażyłem na złoty kolor).



Podsmażoną cebulę przełożyłem do garnka z zupą, całość gotowałem do miękkości.
Pod koniec gotowania dodałem ok. 100ml białego półsłodkiego wina (takie akurat miałem, choć w przepisach raczej występuje wytrawne) oraz tymianek.


Gotową zupę zdjąłem z ognia, po przestygnięciu zmiksowałem i przyprawiłem do smaku solą i pieprzem.

Monika przygotowała nam do zupy smakowite grzanki z bagietki z serem żółtym. Dzięki niej mogłem zrobić znacznie bardziej apetyczne zdjęcie:) Grzanki świetnie się komponują z tą zupą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly