Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

sobota, 13 kwietnia 2013

Spaghetti po bolońsku

Dość długo zbierałem się, aby przygotować to danie i opublikować przepis na blogu. Kiedyś dość często zdarzało mi się robić tą wersję spaghetti, jednak ostatnio było dużo innych przepisów do zrobienia:) Moja wersja jest dość mocno pomidorowa, jak wolicie bardziej mięsną, możecie zrezygnować z passaty na rzecz drugiej puszki pomidorów. Ilość składników spokojnie wystarczy na syty obiad dla 4 osób.

Składniki:

- 500g mięsa mielonego
- 2 małe cebule
- 2-3 ząbki czosnku
- puszka pomidorów krojonych
- pół butelki passaty lub duży słoiczek przecieru pomidorowego
- łyżka papryki słodkiej
- pół łyżeczki papryki ostrej
- pół łyżki bazylii
- pół łyżki oregano
- olej do smażenia
- łyżeczka cukru
- sól, pieprz

Przygotowanie:


Cebulę obrałem, pokroiłem w kostkę. Na patelni rozgrzałem odrobinę oleju,dodałem cebulę i zeszkliłem. Mięso mielone dodałem na patelnię, podsmażyłem rozdrabniając łopatką.



Następnie przyprawiłem mięso solą, pieprzem, dodałem paprykę słodką, ostrą, passatę i pomidory krojone. Całość dokładnie wymieszałem i dusiłem przez kilka minut.



Czosnek obrałem, przecisnąłem przez praskę, dodałem do sosu razem z bazylią i oregano. Sos dokładnie wymieszałem  i pogotowałem jeszcze 2 minuty. Na koniec przyprawiłem sos do smaku solą i pieprzem, dodałem łyżeczkę cukru dla podkreślenia smaku pomidorów.


Gotowy sos podałem z makaronem typu spaghetti (ugotowanym al dente) posypany odrobiną sera żółtego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly