Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

środa, 16 stycznia 2013

Cheeseburger

Od dawna chodził za mną hamburger:) Niedawno w domu trafiła się świeża wołowina, więc szybko wziąłem się za przygotowania. Poniżej prezentuję przepis na hamburgera (cheesburgera) w moim wydaniu.

Składniki:

- mięso wołowe mielone (ok. 100-150g na 1 hamburgera)
- ogórek kiszony
- kawałek cebuli
- plasterek sera żółtego
- świeża bułka kajzerka
- sól, pieprz
- ketchup

Przygotowanie:

Świeże mięso wołowe zmieliłem w maszynce. Przyprawiłem solą i pieprzem. Mięso dokładnie wymieszałem. Nie dodawałem żadnych innych przypraw.




Teflonową patelnię rozgrzałem na ogniu (bez dodatku tłuszczu). Rękami zwilżonymi wodą uformowałem hamburgera, mocno rozpłaszczyłem i położyłem na rozgrzanej patelni. Mięso smażyłem po kilka minut z każdej strony, tak, aby się mocno przypiekło.


Upieczonego hamburgera przełożyłem do świeżej, przekrojonej na pół kajzerki (możecie ją lekko zarumienić na patelni, ja pozostałem przy świeżej bułce). Następnie nałożyłem plasterek sera, ogórka kiszonego pokrojonego w plasterki i kilka piórek cebuli. Całość polałem sporą ilością ketchupu. Jeśli lubicie, możecie dodać też musztardę i inne dodatki według uznania.




Gotowy cheesburger prezentował się smakowicie. Świeża kajzerka była miękka i chrupiąca. Ser lekko się roztopił pod wpływem ciepła hamburgera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly