Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

wtorek, 13 listopada 2012

Deser dyniowy z imbirem i limonką

Dzisiaj naszła mnie ochota na coś słodkiego z dyni. Próbowałem coś z tym zrobić. Co z tego wyszło możecie zobaczyć poniżej...

Składniki:

- 300g dyni
- 1 limonka
- 1cm kawałek imbiru
- 2-3 łyżki cukru demerara
- esencja waniliowa
- 50g masła

Przygotowanie:


Kawałek dyni obrałem ze skórki, wykroiłem gniazda nasienne, miąższ pokroiłem w kostkę. Kawałek imbiru obrałem i posiekałem. skórkę z ćwierci limonki posiekałem. 
Na dużą patelnię wrzuciłem masło i dynię. Dynię smażyłem przez kilka minut. Następnie dodałem posiekaną skórkę z limonki i imbir, wymieszałem drewnem, całość smażyłem przez kolejne kilka minut.


Do dyni dodałem sok wyciśnięty z całej limonki, kilka kropel esencji waniliowej oraz ok. 2-3 łyżki cukru demerara. Całość dokładnie wymieszałem i potrzymałem przez kilka minut na ogniu. W tym czasie większość soku odparowała tworząc gęsty sos.


Gotowy deser przełożyłem do miseczki.

Dynia w tym wydaniu najlepiej smakuje na ciepło:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly