Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

poniedziałek, 29 października 2012

Pizza z sosem serowym, brokułami, kurczakiem

Tym razem przepis na pizzę. Możecie ten przepis potraktować jako propozycję składników, które dały niesamowicie smaczny efekt. Przepis na ciasto zamieszczam raczej informacyjnie, gdyż robię go na oko, bez odważania składników.

Składniki:

Ciasto:
- 500g mąki pszennej
- 300ml wody
- 30g świeżych drożdży
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżka oleju

Dodatki na pizzę:
- sos serowy
- filet kurczaka (duży)
- przyprawa gyros do kurczaka
- kabanos drobiowy
- boczek parzony wędzony
- brokuł
- mała puszka kukurydzy
- ok.250g sera mozzarella
- ok.100g sera gouda
- ok.100g parmezanu

Przygotowanie:

Przygotowania zacząłem oczywiście od ciasta (jak macie dobry przepis na ciasto to ten krok pomińcie, jak nie, możecie spróbować na własne ryzyko). Do kubka ciepłej wody (ok. 300ml) dodałem 30g świeżych drożdży i łyżeczkę cukru. Dokładnie wymieszałem i odstawiłem, aby drożdże wystartowały. Do miski wsypałem ok. 500g mąki (sypię na oko, nie odmierzając) i dodałem łyżeczkę soli. Do mąki dodałem drożdże, całość dokładnie wymieszałem i wyrobiłem ciasto (dobrze wyrobione ciasto nie powinno kleić się do ręki i być przy tym bardzo miękkie). Na koniec do ciasta dodałem łyżkę oleju, wyrobiłem, a następnie przykryłem ściereczką i odstawiłem do wyrośnięcia (na ok. 30 minut).
W czasie gdy ciasto rosło, zrobiłem sos serowy (z połowy porcji). Brokuła umyłem i ugotowałem na parze na pół twardo (ok. 15 minut gotowania). Filet kurczaka pokroiłem w kostkę, posypałem przyprawą do gyrosa, podsmażyłem na patelni na odrobinie oleju (oczywiście mieszając drewnem).
Boczek pokroiłem w cienkie plasterki, kabanosa na kawałki, kukurydzę odcedziłem z zalewy.
Wyrośnięte ciasto rozłożyłem na dużej blasze wysmarowanej olejem i pozostawiłem na 15 minut do wyrośnięcia.
Ciasto posmarowałem sosem serowym, porozrzucałem na nim równomiernie wszystkie składniki.

Ser typu mozzarella (nie z zalewy, ale taki twardy w kostce) pokroiłem w plasterki, sery gouda i parmezan starłem na tarce. Pizzę przykryłem równomiernie warstwą serów, po czym wstawiłem do piekarnika nagrzanego do 200°C na 20-25 minut.

Efekt całego zamieszania widać na poniższym zdjęciu:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly