Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Łosoś w galarecie


Przyszła pora ujawnić przepis dotyczący łososia, którego udało mi się ostatnio zakupić razem z leszczem.

Składniki:

- Kawałek fileta z łososia (ok. 30-40dag)
- marchew
- pietruszka
- seler
- 5-8 kulek ziela angielskiego
- 2-3 liście laurowe
- pół łyżeczki gałki muszkatołowej
- natka pietruszki (kilka gałązek)
- 1 jajko ugotowane na twardo
- 10g żelatyny
- sok z cytryny
- sól, pieprz

Przygotowanie:

Łososia kupiłem w całości, dokładnie wypłukałem, wyfiletowałem, a resztę (głowa, kręgosłup, ogon... i mięso, którego nie odciąłem od ości) użyłem do przygotowania wywaru rybno-warzywnego.
Jeśli kupicie sam filet z łososia to możecie przygotować smaczną galaretę w następujący sposób:
Marchew, seler i pietruszkę umyć, obrać i pokroić na duże kawałki, wrzucić do garnka i zalać wodą. Dodać ziele angielskie, liście laurowe (ja dodatkowo do garnka dodałem pozostałości po filetowaniu ryby, które odcedziłem od razu po ugotowaniu). Całość gotować ok. 20 minut (do miękkości warzyw).
Filet z łososia dokładnie opłukać, pokroić na dość duże kawałki, wrzucić do wrzącego wywaru warzywnego, przyprawić solą, pieprzem, gałką muszkatołową i gotować kilka minut.

Ugotowany filet wyłowić z wywaru, obrać ze skóry i przenieść do półmiska.
Warzywa z wywaru pokroić w talarki i przyozdobić nimi półmisek z rybą. Jajko ugotowane na twardo pokroić w ósemki i przyozdobić nim półmisek, na koniec całość posypać grubo siekaną natką pietruszki.
Do garnuszka odlać pół litra wrzącego wywaru, dosolić do smaku, dodać sok z cytryny i żelatynę. Całość mieszać do czasu, aż żelatyna się rozpuści (sprawdźcie na opakowaniu żelatyny, czy 10g wystarczy na 0,5l wywaru). Przestudzonym wywarem zalać półmisek z rybą. Całość wstawić do lodówki. U mnie tak wyglądał efekt finalny:

Życzę smacznego gotowania i czekam na Wasze komentarze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly