Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

poniedziałek, 16 lipca 2012

Zupa z cukinii

Skoro jest sezon na cukinię, to dobrym pomysłem będzie zupa cukiniowa. Prosta i szybka w przygotowaniu, ciekawa w smaku.

Składniki:

- 1 duża cukinia (lub 3 małe)
- puszka zielonego groszku
- 3 ząbki czosnku
- 1 cebula
- 1 marchew
- 1 pietruszka
- 2-3 łyżki musztardy
- 2 kostki rosołowe warzywne
- 2 łyżki majeranku
- sól, pieprz

Przygotowanie:

Przygotowania zaczynamy od cukinii. Ja miałem dość dużą cukinię, pewnie ponad 2 kilo:) Jak macie dużą, wyrośniętą cukinię, to najlepiej będzie ją obrać ze skórki i wydrążyć gniazda nasienne. Dopiero potem pokroić miąższ w kostkę. Jak macie małe, młode cukinie, to możecie je tylko umyć i całe razem ze skórką pokroić w kostkę. Cebulę, marchew i pietruszkę obierzcie i pokrójcie w kostkę. Ja miałem warzywa suszone, więc się nie namęczyłem. Cebulkę miałem tylko zieloną, więc dodałem taką, co dało dość ładny efekt pod koniec. Czosnek obierzcie.


Do garnka wlejcie ok. 1,5-2 litry wody, do wody wrzućcie pokrojoną w kostkę marchewkę, pietruszkę, cebulę, cukinię i doprowadźcie do wrzenia. Dodajcie kostki rosołowe i gotujcie do miękkości. Ja cebulkę zieloną dodałem dopiero pod koniec gotowania.

Jak warzywa będą już miękkie, wrzućcie puszkę groszku (może być razem z wodą), dodajcie posiekany czosnek, musztardę i majeranek. Majeranku może być dość dużo. Gotujcie jeszcze kilka minut. Na koniec doprawcie do smaku solą i pieprzem.

Tak prezentuje się zupa w moim wydaniu. Ma bardzo fajny lekko kwaskowaty smak od musztardy, fajny aromat od majeranku. Polecam spróbować.

Życzę smacznego i czekam na Wasze komentarze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly