Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

niedziela, 29 lipca 2012

Sałatka brokułowa z makaronem

Poniżej zamieszczam przepis na sałatkę brokułową, jaką popełniłem w ostatnim czasie:)

Składniki:

- 1 brokuł
- 250g drobnego makaronu
- puszka kukurydzy
- 5 ogórków kiszonych
- 100g sera żółtego
- 1 ząbek czosnku
- 2-3 łyżki majonezu
- sól, pieprz
- 1 filet kurczaka (opcjonalnie)
- przyprawa gyros do kurczaka (opcjonalnie)
- olej do smażenia (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Brokuła umyć i odkroić "różyczki", ugotować na parze (lub w osolonej wodzie). Makaron drobny - gwiazdki, ryżowy itp. ugotować al dente w osolonej wodzie (ja miałem jakiś drobny pełnoziarnisty).

Ostudzony makaron przełożyć do dużej miski, brokuła pokroić na drobne kawałki i dodać do makaronu.

Ogórki kiszone pokroić w drobną kostkę. Kukurydzę odcedzić. Ogórki i kukurydzę dodać do miski.

Ser żółty (ja wybrałem goudę) pokroić w drobną kostkę, dodać do miski. Ząbek czosnku obrać i przecisnąć do sałatki przez praskę (lub posiekać jeśli ktoś tak lubi).

Na koniec dodać majonez, sól i pieprz.

Całość wymieszać. Przyprawić do smaku, jeśli potrzeba. Wersja pierwsza gotowa:

Jeśli ktoś uważa, że sałatka bez mięsa to nie sałatka, lub po prostu ma ochotę dodać trochę mięsa to proponuję wersję drugą (ja właśnie taką zrobiłem).
Filet kurczaka pokroić w drobną kostkę, przyprawić gotową przyprawą do gyrosa.
Na patelni rozgrzać olej, wrzucić mięso, mieszając drewnem podsmażyć (kilka minut).

Ostygniętego fileta dodać do sałatki i wymieszać. Wersja druga gotowa.

Życzę smacznego i czekam na Wasze komentarze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly