Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

wtorek, 7 maja 2013

Kurczak z cieciorką i ryżem

Dzisiaj kolejne danie z książki "Podróże kulinarne, kuchnia karaibska". Następny bardzo fajny przepis, z łatwo dostępnych w naszym kraju składników. Czas przygotowania trochę ponad godzinę. Porcja dla 4 osób. Dokonałem minimalnych modyfikacji, a mianowicie:
1) nóżki kurczaka zastąpiłem filetami (dla mnie wygodniejsze w jedzeniu)
2) nie miałem szafranu, dlatego dodałem zamiast niego pół łyżeczki kurkumy, która nie wpłynęła na smak, a dała ładny żółty kolor.

Składniki:

- 50g masła (ja używam klarowanego)
- 4 filety z piersi kurczaka, pokrojone w kawałki po 3 cm
- 1 cebula, drobno posiekana
- 2 ząbki czosnku, drobno pokrojone
- 1 papryczka chili, pozbawiona nasion, drobno posiekana
- 1 papryka czerwona, pokrojona na kawałki po 1-2cm
- 1 szklanka białego ryżu (200g)
- 2 łyżki wiórków kokosowych
- 300g mleczka kokosowego (3/4 puszki)
- 1 łyżka tymianku
- 400g cieciorki z puszki, odcedzonej
- pół łyżeczki kurkumy
- 500ml bulionu drobiowego
- szczypiorek, drobno posiekany

Przygotowanie:


Z racji tego, że nie znalazłem nigdzie gotowej cieciorki w puszce, sam dzień wcześniej namoczyłem 200g cieciorki i po 12 godzinach moczenia ugotowałem zgodnie z przepisem na opakowaniu (ok. 45 minut).
Przygotowałem sobie wszystkie składniki:



Na dużej patelni rozpuściłem masło, dodałem filety i podsmażyłem (5 minut).


Dodałem cebulę, czosnek, chili i paprykę czerwoną, dusiłem kilka minut. Następnie dodałem ryż i dusiłem przez 2 minuty stale mieszając, aż ryż pokrył się masłem. Na patelnię dodałem wiórki kokosowe, tymianek, cieciorkę i mleczko kokosowe. Dokładnie wymieszałem.




Bulion przygotowałem sobie z kostki rosołowej. Połowę bulionu przelałem na patelnię, doprowadziłem do wrzenia i gotowałem na małym ogniu bez przykrycia przez 20 minut, często mieszając i co jakiś czas dolewając pozostałą część bulionu. Dodałem też kurkumę dla koloru.


W moim przypadku bulionu było za mało, dlatego dolałem też trochę wody.
Gotowe danie podawać posypane szczypiorkiem, który bardzo fajnie wzbogaca smak tej potrawy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly