Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

wtorek, 5 lutego 2013

Pikantne krewetki z limonką i awokado

Niedawno w TV oglądałem program podróżniczo-kulinarny. Pojawił się tam fajny przepis na krewetki, który postanowiłem wypróbować.

Składniki:

- 250g krewetek (ja miałem krewetki koktajlowe mrożone)
- 1 cebula
- kilka ząbków czosnku
- 1 malutka papryczka chili
- 1 limonka
- 1 awokado
- 50g masła

Przygotowanie:


Krewetki wyjąłem wcześniej, aby się rozmroziły. Ja miałem mrożone krewetki koktajlowe, lepsze byłyby jakieś większe i świeże:) Na początek wziąłem się za cebulę, którą obrałem i pokroiłem w kostkę.
Obrałem również czosnek, który później przecisnę przez praskę. Ostrą papryczkę przekroiłem wzdłuż, wydłubałem i wyrzuciłem nasiona, miąższ drobno posiekałem. Miałem bardzo malutką papryczkę o ogromnej mocy:)


Na dużej patelni rozpuściłem masło, następnie wrzuciłem cebulę i zeszkliłem. Do zeszklonej cebuli dodałem czosnek przeciśnięty przez praskę (ok. 3 duże ząbki).


Po kilku minutach wrzuciłem na patelnię krewetki i ostrą papryczkę, smażyłem przez kilka minut mieszając. Limonkę umyłem, pogniotłem trochę, aby dało się lepiej wycisnąć sok, następnie przeciąłem na pół i wycisnąłem sok z obu połówek na patelnię. Danie przyprawiłem odrobinę solą. Pozostawiłem na małym gazie na kilka minut, aby sok trochę odparował.


W międzyczasie obrałem awokado i pokroiłem w kostkę.

Do miseczki przełożyłem awokado, dodałem krewetki. Całość dokładnie wymieszałem.



Tak prezentuje się gotowe danie:) Najlepiej smakuje na ciepło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly