Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Pomoc dla Bartusia

Mam apel dla tych co chcą przekazać 1% swojego podatku w dobre ręce.
Syn moich Przyjaciół - Bartuś, potrzebuje Waszego wsparcia.
Nr KRS 0000037904. Cel szczegółowy: "27181 Śliwa Bartosz".
Wszelkie informacje znajdziecie na stronie fundacji:
http://dzieciom.pl/podopieczni/27181

wtorek, 2 października 2012

Cukinia faszerowana mięsem mielonym

Sezon cukiniowy powoli dobiega końca, jednak udało mi się zrobić jedno z moich ulubionych dań z tego warzywa, a mianowicie cukinię faszerowaną. Przepis dla 4 bardzo głodnych osób:)

Składniki:

- 1 duża cukinia (lub kilka małych)
- 0,5kg mięsa mielonego
- 6 pomidorów
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku
- 0,5 łyżki bazylii
- 0,5 łyżki oregano
- 1 łyżka papryki czerwonej
- 2cm kawałek papryki chili (0,5 łyżeczki ostrej papryki)
- sól, pieprz
- olej do smażenia
- 2 woreczki ryżu (200g)
- tarty ser żółty

Przygotowanie:


Cebulę obrać, pokroić w kostkę, na dużej patelni rozgrzać odrobinę oleju, wrzucić cebulę i smażyć chwilę, tak, aby się zeszkliła, następnie dodać mięso mielone. Całość smażyć kilka minut ciągle mieszając. W międzyczasie wstawić wodę na ryż. Ryż ugotować w osolonej wodzie według instrukcji na opakowaniu.


Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Ja tym razem miałem świeże pomidory, w innym wypadku skorzystałbym z pomidorów krojonych w puszce. Pokrojone pomidory dodać do mięsa. Całość dusić 5-10 minut. Miałem też kilka pieczarek, które posiekałem i dodałem razem z pomidorami.


Czosnek obrać, przecisnąć przez praskę (posiekać), paprykę chili przekroić, wybrać nasiona, miąższ posiekać. Czosnek, paprykę chili oraz przyprawy (paprykę słodką, bazylię, oregano) dodać do mięsa, wymieszać. Dusić 2-3 minuty. Na koniec przyprawić solą i pieprzem do smaku.

Gotowe mięsko tak się prezentowało.

Do mięsa wsypać ugotowany ryż, całość dokładnie wymieszać.


Cukinię obrać, przekroić wzdłuż, wybrać gniazda nasienne, powstałe w ten sposób łódeczki przełożyć do dużej blachy, przyprawić mocno solą i pieprzem.



Cukinię wypełnić farszem, posypać startym żółtym serem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200°C na 35-40 minut.



Tak prezentowała się cukinia po wyjęciu z piekarnika. Mam nadzieję, że przepis Wam się spodoba:)

2 komentarze:

  1. wspaniale! komentuję pierwszy raz! kurczak to zupełnie nie moje klimaty... wybacz ;)
    cukiniowe nadziewanki - super pomysł. ale szkoda mi tego miąższu. no bo roślinka to roślinka, bogactwo witamin w sobie ma. myślisz, że można by to dorzucić do nadzienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz młodą cukinię, to spokojnie możesz dorzucić miąższ, ja miałem dość przerośniętą i bałem się, że pestki będą twarde.

      Usuń

Printfriendly